Bienvenue sur mon blog! Mes messages sont le plus souvent programmés à l'avance pour être postés régulièrement. J'espère que vous aimerez mes réalisations et que vous me le direz en laissant un petit commentaire, toujours apprécié! Et si vous permettez (en laissant l'adresse de votre blog), je viendrai vous voir, bien sûr !
Si vous aimez, n'hésitez pas à partager !



My name is Laurence, I created this blog to share my pages and other scrapbooking projects. I often schedule my posts and if you leave a message, I love to comment back, when I know how (if you leave your blog address!).
You can also follow my blog if you just want to see my latest pages.
If you like, feel free to share !

samedi 10 septembre 2011

 Ma page pour le challenge sketch de Jessy Christopher du mois d'août sur My Scrapbook Nook. J'ai encore interprété et mis à ma nouvelle sauce shabby ce sketch et je me suis régalée avec ces couleurs. Je commence à ne plus avoir beaucoup de restes de ce kit (Mai2011) Basic Grey, j'y ai ajouté les jolis napperons de couleur du kit de juin, des fleurs, des perles, des découpes et les lettres à pois (les autres étaient dans les kits). J'ai aussi agrémenté le fond de tampons.

 Here is my page for JC's sketch challenge of August on My Scrapbook Nook. I adapted it to my new shabby style and I love how it turned. It's made of scraps from my May kit, but I don't have a lot of leftovers now, I've added flowers, doilies from the June kit, pearls and letters (also from a previous kit). And I made the background with stamps.

La page de dessous est un essai, plus ou moins raté, ou réussi selon qu'on considère le verre à moitié vide ou à moitié plein, pour faire un fond de page comme Katarina... Elle a fait dernièrement plein de vidéos sur la pratique du gesso, de la vaporisation avec les "mist" et les masques que j'aime beaucoup et que je ne désespère pas de savoir refaire un jour. Ici comme j'ai carrément raté le fond, je l'ai masqué avec mes papiers (du kit d'août, Lime twist de My Mind's Eye). J'ai modifié ma photo en utilisant un logiciel en ligne amusant, trouvé sur le blog de Kesi'art.

The second page is  more or less messed up, I wanted to play with gesso and misting like Katarina shows us in her videos but that's clear I don't have her talent, lol ! So I hid my calamitous background under papers (from the August Nook kit). I also used a on line photo editor found on Kesiart blog. The blog post is in French but the program is in English and easy to use.

Bon week end, have a nice week-end !

11 commentaires:

  1. Beautiful projects. Haha sometimes it is good to mess up because you end up with a beautiful page you would not have had otherwise.
    I enjoyed looking around your blog!

    RépondreSupprimer
  2. j'aime beaucoup ta page, un immense bravo

    RépondreSupprimer
  3. lovely layouts Laurence! I love the colours you used in each of them!
    Gina (from the Nook)

    RépondreSupprimer
  4. Love the layout you did for the sketch! So beautifully done!Thanks for playing along.

    RépondreSupprimer
  5. Beautiful sketch layout! Like the other one too! If you don't like the misting, just keep trying! You can't be the artsy master in your first try can you? =)

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful layouts! I love the soft colors!

    RépondreSupprimer
  7. Beautiful pages in any language! Love it!

    RépondreSupprimer
  8. Such a precious layout! Love grandma pages! Great take on the sketch!:)

    RépondreSupprimer
  9. Love your take on Jessy's sketch - love the mix of embellies and the happy colors!

    *lol* at trying out beeing a Katarina. I officially suck at misting, so I can relate on how you feel. God knows how many background papers I have tossed after misting!

    RépondreSupprimer
  10. coup de coeur pour la 1ére
    bravo pour ces 2 trés jolies pages

    RépondreSupprimer
  11. Great pages Laurence. And the last one don't look like something went wrong...!

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots ♥, thanks for your little words ♥