Bienvenue sur mon blog! Mes messages sont le plus souvent programmés à l'avance pour être postés régulièrement. J'espère que vous aimerez mes réalisations et que vous me le direz en laissant un petit commentaire, toujours apprécié! Et si vous permettez (en laissant l'adresse de votre blog), je viendrai vous voir, bien sûr !
Si vous aimez, n'hésitez pas à partager !



My name is Laurence, I created this blog to share my pages and other scrapbooking projects. I often schedule my posts and if you leave a message, I love to comment back, when I know how (if you leave your blog address!).
You can also follow my blog if you just want to see my latest pages.
If you like, feel free to share !

samedi 29 septembre 2012

Ad unguem - littéralement.




Je m'éclate avec les peintures, gesso, mists et autres tampons dernièrement. Mais les techniques m'ont un peu échappé et m'ont emportée plus loin que ce qui était prévu. Le titre est un jeu de mots entre l'expression latine Ad unguem qui signifie sur le bout des ongles, dans le sens de parfait, comme la manucure et la robe de la mariée de la photo. Un titre en latin (+du rouge et des feuilles), c'était la consigne d'un jeu sur scrapatelier. J'ai fait cette page à l'aide d'un sketch de My creative sketches.  Quasiment tout est fait main là dessus : le fond, les fleurs.

I love a little shabby style lately, with a lot of gesso and flowers and stamps. I played with the september sketch of My creative sketches. The title means perfect, but it also means "at the tip of the nails", like in the picture ! You can see details of the embellishments in the photos below :



8 commentaires:

  1. this is a gorgeous layout! I love all the texture and dimension you created! Thanks for joining us at My Creative Sketches.

    RépondreSupprimer
  2. This is magnificent! Very artistic and the details are amazing!

    RépondreSupprimer
  3. I really love your mixed media take of this months sketch! Love the bright colours and your distressed flower! Thanks for playing along with us at MCS!

    RépondreSupprimer
  4. Love your use of gesso, paints and mists to create such wonderful textures on this layout! Great take on the sketch!

    RépondreSupprimer
  5. Really a piece of art Laurence!
    I just love how you attacked the background here and added gesso,mists etc to make it something very special. I love how you placed most of your embellishments on the left side to balance the title. The flowers look amazing!!

    RépondreSupprimer
  6. Wow...beautiful. I love what you did with all the gesso. Thanks for playing along with us!!

    RépondreSupprimer
  7. Quelle merveille !!!! un régal pour les yeux !!

    RépondreSupprimer
  8. gorgeous page!!! love all the fun textures! Thanks for joining in the fun at My Creative Sketches!

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots ♥, thanks for your little words ♥