Bienvenue sur mon blog! Mes messages sont le plus souvent programmés à l'avance pour être postés régulièrement. J'espère que vous aimerez mes réalisations et que vous me le direz en laissant un petit commentaire, toujours apprécié! Et si vous permettez (en laissant l'adresse de votre blog), je viendrai vous voir, bien sûr !
Si vous aimez, n'hésitez pas à partager !



My name is Laurence, I created this blog to share my pages and other scrapbooking projects. I often schedule my posts and if you leave a message, I love to comment back, when I know how (if you leave your blog address!).
You can also follow my blog if you just want to see my latest pages.
If you like, feel free to share !

mercredi 10 octobre 2012

Cartes, en papiers de Pandore... Invitation and guest DT search

Je n'ai pas résisté, en retrouvant les chutes de mes pages du mois d'août (ici et) en Papiers de Pandore, à la tentation de jouer à nouveau avec, en ce jour international des cartes (c'était samedi dernier). J'ai fait la première à partir du challenge #2 de Get Creative. Je me suis inspirée de la fleur sur le papier pour faire la mienne avec deux perfos.

When I found the scraps from my August "invited designer" pages at Les Papiers de Pandore (here and there), I couldn't resist to play again with them. I jumped on the National Card Making Day challenges proposed on different blogs. The first one is for challenge #2 at Get Creative. I was inspired by the flower on the paper to make mine with two punches (and a die for the leaves). The one below is for challenge #1 at Get Creative again. And I combined this challenge with another one on Let's capture this sketch.

La deuxième carte a été faite en combinant deux challenges, un à Get Creative (challenge #1) et l'autre à Let's capture this sketch. Un tampon de Pandore (de la même série que les papiers), des fleurs maisons, du gesso, de l'encre en spray et des gouttes de peinture 3D nacrée sur le bord du cercle festonné.
La troisième carte met encore en vedette une fleur "dahlia" maison inspirée par la fleur en motif sur un autre papier et j'ai retrouvé avec bonheur ma machine à coudre !
J'ai encore quelques cartes à vous montrer, cette fois en Urbanessence, ce sera pour dimanche. Merci pour vos petits mots qui me font très plaisir. Je viens vous voir volontier, si vous m'en laissez l'occasion en devenant follower ou en laissant un message.

The third card displays a big lovely dahlia flower, again inspired by the pattern you can find on another paper of the line. I also played with my sewing machine, I missed it so much, now I have a place for it on my desk ! 

And I have a message from Julie, the owner of Les papiers de Pandore :

Hi everybody!
 
The new lines will be released very soon... And we are looking for 4 guest designers to promote the brand abroad for the winter!
 
If you are not living in France, and you are interested in applying, please send us an email HERE, including a few words about you, and your blog address; then copy this blog post in English or French on your blog (the Facebook page is very welcome too...). 
 
As a GD you will have to create at least 4 works (LOs, altered... it's up to you!) during the next trimester, with the GD package. You have until October the 30th to apply...
 
Good luck!


If you leave a message or become a follower, I'll do my best to visit you regularly and comment back ! Thanks for your kind words, I'll show you more cards with Urbanessence next time.

6 commentaires:

  1. Une magnifique série de cartes. Gros coup de coeur pour la seconde. Bises.

    RépondreSupprimer
  2. Elles sont juste TROP belles ! merci pour avoir passé le mot pour le GD search :)

    RépondreSupprimer
  3. Fabolous cards, Laurence, with lovely designs. The circular layers on the first one looks just great and the huge dahlia on the secon one is devine! TFS!

    RépondreSupprimer
  4. Superbe tes cartes !^^
    Une petite préférence pour la 3ème. Ta fleur est superbe. Et j'adore la façon dont tu as travaillé les pétales de tes fleurs, je te piquerai sûrement l'idée !;)
    Et merci pour ton gentil com sur le blog de Pandore.
    Bisous

    RépondreSupprimer
  5. O la la...Beautiful cards here Laurence. All three are pretty but I think my favourit is number two. I like tht you have focused on the subdued colours. And like Parvati said; the big dahlia is gorgeous!! Tfs!! Hugs!

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful cards & thanks so much for helping us advertise the search!!

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots ♥, thanks for your little words ♥