Bienvenue sur mon blog! Mes messages sont le plus souvent programmés à l'avance pour être postés régulièrement. J'espère que vous aimerez mes réalisations et que vous me le direz en laissant un petit commentaire, toujours apprécié! Et si vous permettez (en laissant l'adresse de votre blog), je viendrai vous voir, bien sûr !
Si vous aimez, n'hésitez pas à partager !



My name is Laurence, I created this blog to share my pages and other scrapbooking projects. I often schedule my posts and if you leave a message, I love to comment back, when I know how (if you leave your blog address!).
You can also follow my blog if you just want to see my latest pages.
If you like, feel free to share !

dimanche 23 décembre 2012

A petits pas...


Petit jeu de mot facile (et pas très original, OK!) sur le titre de cette page, qui est l'homonyme du nom de mon chorégraphe (classique) préféré, Marius Petita, qui nous a donné de merveilleux ballets comme ce Casse Noisette, Le lac des cygnes, Giselle, Raymonda ou Don Quichotte.

Beaucoup d'encre pour le fond, et le tour de la page, de la couture, de la découpe Cuttlebug,des plumes, mais surtout l'utilisation intégrale (sauf le fond justement) des coordonnées proposés chaque mois avec le nouveau challenge de couleurs de CSI, que j'ai imprimé très facilement (pdf). Cette page résout le cas numéro 50.

Et une astuce pour le journaling : parfois je ne sais pas trop comment le placer, où le placer, comment couper les phrases, etc. Alors je prends ma page en photo et j'ajoute mon texte dans un logiciel d'image. Cette fois, j'ai tellement aimé le résultat que je l'ai laissé comme cela. C'est donc une page hybride...


The title of the page is a wordplay about the name of the ballet choregraph I love the most, Marius Petipa. This is my new favorite page...  I love playing with neutrals and one color declined over different shades. This is how I solved case 50 of CSI.

My evidences are ribbons (from the lot I won and got toaday in the mail, thanks to Kylie gW...), sewing, and I left the end of the thread free, one of the ribbon has a metallic shining look and I used all the papers from the coordinates (loved them!)
My testimony is about 8 important things : When you dance, you have to forget the fright, the lights, the stage and all the efforts (and pain...) to concentrate on the choregraphie, the music, the show and share the dream...




8 commentaires:

  1. beaucoup de douceur dans cette page ... bravo !
    Bizz et joyeux Noel !

    RépondreSupprimer
  2. Ta page est SPLENDIDE!!!! j'aime beaucoup
    je te souhaite de très bonnes fêtes de fin d'année
    bizzz et JOYEUX NOEL

    RépondreSupprimer
  3. What a beautiful page!!! Love the colors and design!!

    RépondreSupprimer
  4. I forgot to wish you a very merry Christmas!!

    RépondreSupprimer
  5. I saw this over at CSI and I loved it.
    I believe that is you in the photos Laurence...?
    I love the way you play with building up your lo on the neutral. I once won a prize that was a collection of neutrals. When I first saw my prize I was disappointed because I loved bright colours, but when I finished I had made some of my favourite work. I learnt that neutrals are fantastic! LOL!
    HAPPY NEW YEAR to you sweet Laurence!!

    RépondreSupprimer
  6. This is beautiful! I love the blue and I love your testimony!

    RépondreSupprimer
  7. Tres Bien Laurence!! A lovely page. My favourite of yours too! So you have a 12inch printer to print the journaling directly onto your page? I wish I had that!!

    RépondreSupprimer
  8. Soooo pretty and I love the feathery texture :)

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots ♥, thanks for your little words ♥